Gara de Nord are peste un secol și jumătate. A fost martorul tăcut al trecerii a numeroase personalități, a cunoscut bombardamente devastatoare dar și multe faze de construcție. Au fost ani în care s-a pus chiar problema demolării ei pentru a se crea o mega-gară la marginea Capitalei. Revoluția a venit și planurile de demolare s-au oprit. Fostul Ministru al Transporturilor Cătălin Drulă-USR reluase ideea dar a abandonat-o o dată cu postul de la Ministerul Transporturilor, care se află în Palatul CFR despărțit de parcul din fața intrării de la Coloane.
Conform CFR Infrastructură, Gara de Nord se va moderniza prin proiectul denumit MODERNIZARE/CONSOLIDARE/REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I), care va costa 𝟰𝟳𝟭.𝟭𝟱𝟭.𝟳𝟮𝟲,𝟴𝟴 𝗹𝗲𝗶 (fără TVA). Fondurile bănești provin din Programul Transporturi (PT) 2021-2027 și din Bugetul de Stat al României. Teoretic, proiectarea va dura 9 luni, iar lucrările de execuție vor dura 46 de luni. Așadar. patru ani și șapte luni (55 luni) vor trece până când Gara de Nord va avea haine noi.
CMA CONSTRUCT DEVELOPMENT, CONSTRUCȚII ERBAȘU, GDO MOV IMPEX SRL sunt trei firme din România care au depus ofertele pentru Etapa I, numită „𝑝𝑟𝑜𝑖𝑒𝑐𝑡𝑎𝑟𝑒 ș𝑖 𝑒𝑥𝑒𝑐𝑢ț𝑖𝑒 𝑙𝑢𝑐𝑟ă𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑚𝑜𝑑𝑒𝑟𝑛𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒 a celei mai mari gări din ROMÂNIA – GARA DE NORD BUCUREȘTI”. Concret, este vorba de consolidarea fațade,lor acoperișuri,lor instalațiilor și amenajarea spațiilor publice din 3 corpuri ale clădirii, foarte cunoscute: 𝘊𝘰𝘳𝘱ul 𝘈 (clădirile de pe B-dul Dinicu Golescu); 𝘊𝘰𝘳𝘱ul 𝘉 (central, coloane, casele de bilete clasa I): ul 𝘊𝘰𝘳𝘱 𝘊 (casele de bilete clasa a II-a, de pe Calea Griviței)