Mecanicul trenului IR 1822 Arad-București Nord ar fi vinovat de tamponarea cu un marfar la intrarea în gara Roșiori Nord în dimneața zilei de 13 martie 2023, arată concluziile preliminare ale anchetei. Principala vină este că acesta nu a frânat atunci când semnalul galben indica urmarea unui semnal roșu ceea ce însemna că în fața semnalului, trenul trebuia să fie oprit.
Concluziile anchetei preliminare sunt următoarele: „Macanicul trenului IR 1822 a manipulat nejustificat butonul depășire ordonată în dreptul inductorului activ de 2000 Hz, de la semnalul de intrare al Stației Roșiori Nord care ordona OPRIREA, din această cauză neproducându-se oprirea trenului prin frânare de urgență produsă de intrarea în acțiune a instalației INDUSI a locomotivei. Înainte, la trecerea și după trecerea trenului de semnalul de intrare al stației Roșiori Nord (care ordona OPRIREA), mecanicul nu a luat măsuri de frânare rapidă a trenului, în vedea opririi în cel mai scurt timp posibil”