Anul 2004 a marcat apariția primei mașini autohtone construite la Pitești după ce în 2003, producția modelului Dacia, inspirat de Renault 12 cu toate variantele sale a încetat după circa 30 de ani de la lansarea sa în 1972.
Dacia Logan a pornit pe o platformă de Nissan Micra. Mulți au spus că Logan a fost un fel de Dacia Nova, Dacia SuperNova mult mai optimizat. Primele variante de Logan aveau motorizări de 1,2, 1-4 pe benzină și erau cunoscute drept „mașina de 5000 euro”. Ulterior a apărut Loganul Break sau MCv.
În 20 de ani, Dacia a produs modelele Logan de 1,5 Dci, 1,4 benzină. Au apărut modele ca Logan, Logan MCV, Logan Van, Sandero, Dokker dar și modelul 4×4, Duster.
Logan a suferit cel puțin 3-4 facelifturi și vreo trei reproiectări de aspect, formele fiind mult mai alungite și aerodinamice, inspirate de Renault Fluence, Renault Megane.
Practic, Loganul de acum 20 de ani a traversat istoria fără să aibă impactul pe care îl avusese Dacia în 20 de ani, adică prin 1990-1992. Dar asta este, viața merge înainte.
Sursa foto: PIxa Bay