Ana Morodan a reușit să „rupă-n două” Internetul. O parte din articole și emisiuni au călcat la blană „heităreala”, altă parte a acestora i-au luat apărarea. Noi cei care am redat realitatea așa cum a fost ea relatată „la prima mână” nu mai contăm. Nici nu am contat vreodată.
„Heitării”, adică aceia care „desființează” tot și orice, oricând și pe oricine au spus că nu e normal ca un astfel de „motor” de influență să mai fie promovat.
Ceilalți, „lavării”, adică cei ce o apreciază s-au apucat să arate că „a greși e omenește”. „Heitării” au contratacat „la baionetă”, comparând situația cu aceea a unui accident grav care se putea petrece.
„Lavării” au spus că au venit trei echipaje și că Mario Iorgulescu a omorât dorgat și e liber prin Italia. Au apărut și cei care au dezvăluit dramele din viața „Contesei”. Nu contează că în ambele tabere erau de la moderatori de „prime time” la vedete și chiar politicieni ori sociologi vocali. Nu le dau numele, se știu eu foarte bine și unii si alții.
Eu merg după principiul „nebunul aruncă piatra în baltă și 10 cuminți n-o pot scoate”. Adică, ce este Ana Morodan? Este „influencer”? Adică vânător de like-uri care după „rețeta succesului” se prefac „alchimistic” vorbind în dolari și euro. Buun..până aici e totul clar?
Păi în cursa asta, bătălia „heitări” vs „lavări” cine câștigă? Sunteți oameni deștepți, dragi cititori și cititoare, pariez că știți răspunsul! Evident, câștigă Ana Morodan. Păi erau unii ca mine care până azi nu auziseră de ea, sau dacă auziseră nu petrecuseră vreun minut ca să o audă ce spune. Era cu publicul ei, în mediul on-line. Avea emisiune la „Antena Stars”, treaba ei.
De ce câștigă și cum câștigă Ana Morodan? Evident, nu o bănuiesc și nu bănuiesc pe nimeni de manipulare voită, intenționată, dar nolens-volens ajungem la una întâmplătoare sau fortuită.
Ana Morodan va atrage like-uri la orice postare imediat cum apare o știre cu ea, evident pro sau contra, chiar și neutră. E un fenomen care exista și în anii 90. Eram puștan abia trecut de vârsta bătutului mingii pe maidan când am văzut interviul Ramonei Bădescu, diva anilor 90, când Ana Morodan era la vârsta păpușilor, interviu cu Remo Girone, omul rău din serialul „Caracatița”. Spunea că actorul care-l jucase pe băiatul bun, Cattani, Michele Placido abia dacă era oprit pe stradă de vreun polițist sau carabinier deși el interpretase rol de comisar. El, Remo Girone, interpret al mafiotului Tano Carridi, la origine, un puști sicilian orfan care alege calea Mafiei fiindcă cei buni nu îi intuiseră potențialul, iar mafioții crezuseră în mintea lui, îi atrăgea ca un magnet pe carabinieri și polițiști.
Ce învățăm de aici? Oamenii sunt buni, dar reprimă răutatea din ei fiindcă strică o convenție socială. Apreciază „băieții răi”, așa să vadă cum le-ar sta.
Internetul, generalizat la începutul anilor 2000 a rupt bariera dintre imaginație și realitate. Facebook, apărut în 2004 a creat lumi virtuale. Aici, găsești ce vrei.. băieți buni, răi, fete bune,,rele..ce vrei…
Oare câte like-uri lua Ana Morodan dacă se filma tocând ceapă? Nu mai multe decât celebrele gospodine care se bat azi prin tribunale pentru rețeta la eclere.
Ana Morodan a înțeles că se caută ceva și a reușit să „prindă valul” cum zic surferii. Mă uit la „lavări” și „heitări”, așa ca un chibiț de pe margine. Sportiv din tribună, cum ar zice regretatul Hristu Nicolaide. Evident, mulți nu știu de el că nu se caută cultura pe „Goagăl Niuz”. Dacă vreți, vă povestesc de el altă dată…
Dar să revin…. Mulțumesc Creatorului, indiferent ce nume poartă (Dumnezeu, Allah, Iahve, Marele Arhitect al Universului) că m-a adus pe lume când încă se mai citea. Și când limba străină se învăța citind cărți în acea limbă.
Așa am dat de Madame Bovary, a lui Gustave Flaubert. E o doamnă care își creează din romanele citite propria ei realitate, cu peste 150 de ani în urmă -romanul fiind publicat la 1856. S-a creat noțiunea de bovarism când ajungi să trăiești în lumea pe care ți-o construiești. Mai are rost să spun că Gustave Flaubert era să ajungă la închisoare pentru că a adus ultraj moralei publice?
Practic, Ana Morodan a răspuns în multe feluri până acum. Dar ce mi-a atras atenția, este ideea că vrea „să se simtă iubită”. O frază aruncată acolo ca să fie? Nu cred… Pentru unii, cel puțin fanii ei, va fi un motiv să aibă mai multe like-uri. Pentru „heitări”, va fi un prilej de critici. Și uite așa, ambele categorii cresc numărul de vizitatori ai oricărui cont și al oricărei activități începute. Vrea să aibă șhaormerie? Or să dea buzna chiar dacă vor găsi carne ca limba de pantof… nu contează.. e de la cineva „cool”.
Ana Morodan a absolvit Dreptul și a fost 2 ani avocat. Ea știe ce face. Poate că a făcut ceva să atragă atenția. Fie că are nevoie de ajutor…fie că are nevoie de reafirmarea „cotei de piață”. Poate că erau de vină pastilele. Faptul că a declarat că „a greșit”, că „a condus fără permis”, „nu faceți ca mine!” înseamnă că avocatul din ea, dincolo de găsirea de subterfugii de autosalvare, a ales teza reabilitării.
Primul rezultat este acela că de Ana Morodan se va auzi mult timp de acum încolo: și-a făcut intrarea! Sau mai bine zis „update-ul”!
Așadar, tot ce am văzut eu din cazul acesta este o vedetă în ascensiune. Florin Cîțu prin SUA cam la fel condusese, stătuse și el o noapte închis, a plătit amenda, apoi în România a ajuns șef al Guvernului…
PS: Aici sunt propriile mele opinii. Nu au nicio legătură cu statutul, cu funcția ocupată, cu instituția unde lucrez, reprezintă exclusiv punctul meu de vedere.
Sursa foto: Facebook