La 18 aprilie 2003, pe drumurile de fier ale României, au început să circule primele trenuri automotor tip SR20D (VT 642) numite „Săgeata Albastră ”.
Trenurile AM-DESIRO rau criculat mai întâi pe rutele București-Târgoviște și București-Giurgiu. apoi și pe M 700, pe ruta București-Brăila-Galați.
Site-ul CFR Istorie și Cotodian oferă și o descriere tehnică a acestor automotoare care au adus un suflu nou transportului feroviar românesc obișnuit cu vagoane produse la Arad, Severin și Caracal și locomotive produse la Electroputere Craiova:
„Automotorul diesel mecanic cu 2 secţiuni din seria SR20D (642), este alcătuit dintr-o combinaţie a două vagoane (VT 642.0 şi VT 642.5), care sunt susţinute de către două boghiuri motor convenţionale amplasate sub capetele cabinei mecanicului şi dintr-un boghiu Jakobs amplasat sub articulaţia dintre vagoane. Vagoanele automotorului sunt identic concepute din punct de vedere constructiv. Cele două grupuri de putere sunt identice şi sunt grupate sub zona podelei înalte între boghiul motor şi scara de urcare şi se compun din: un motor Diesel cu 6 cilindri, o cutie de viteze automată, un ax cardanic şi atacurile de osie cu inversor de sens înglobat al osiei montate.