Proiectul de Lege privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie conține prevederi neconstituționale.
La Capitolul I, Articolul 4, Alineatul 1) litera d) al PLX 145 -„nivelul de educație scăzut al membrilor familiei” contravine definirii familiei în Constituția României, creând o situație discriminatorie.
TITLUL II – Drepturile, libertăţile şi îndatoririle fundamentale
CAPITOLUL II – Drepturile şi libertăţile fundamentale
ARTICOLUL 48
Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor.
Capitolul I, Art.5, Alin.2, litera b) insistă pe sintagma „plecat/plecați la muncă în străinătate”.
Capitolul I, Art.5, Alin.2, litera c) menționează noțiunea de „migrație”. România ca membră a UE garantează libera circulație a persoanelor în interes de muncă în cadrul UE, deci nu este vorba de „migrație” propriu-zisă așa cum este menționată ea în legislație și literatura sociologică. Vorbim de „circulație intracomunitară”.
Sintagmele încalcă statutul de membru al UE pe care îl are România. Constituția României prevede că Parlamentul a ratificat toate tratatele constitutive ale UE.
Titlul VI
Integrarea euroatlantică
Articolul 148
Alin. 4)
Alineatul (2) din Articolul 148, prevede: ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
Alineatul (4) din Articolul 148, Parlamentul, Preşedintele României, Guvernul şi autoritatea judecătorească garantează aducerea la îndeplinire a obligaţiilor rezultate din actul aderării.
Sursa foto: Facebook