Planșeul din beton traversează Piața Unirii pe diagonală, din zona monumentului istoric Hanul lui Manuc până la blocul/Restaurantul Horoscop. Planșeul este lat de 32 de metri și lung de 360 metri. La o adâncime de 5 metri, se intersectează – în zona Bibliotecii Naționale – cu pasajul rutier de curând renovat.
Sub pasaj, curge râul Dâmbovița, sub care se află caseta de colectare a apelor uzate. La o distanță de aproximativ 20-30 de metri sub pământ trece magistrala M2 de Metrou. Mai sus sunt orientate paralel cu albia Dâmboviței, dar în subteran , magistralele M1 și M3 de Metrou.
A fost lansată licitația pentru firmele care doresc să lucreze la cel mai important proiect din centrul Bucureștiului, termenul de depunere a ofertelor fiind 6 iunie, scrie Pro TV.
Câștigătorul licitației, timp de nouă luni ar trebui să livreze un proiect tehnic, deci mai devreme de aprilie 2024, lucrările de reparație ar putea demara!
Lucrările sunt necesare pentru că valorile de trafic tot mai mari șubrezesc pnașeul. Deja s-au introdus restricții de tonaj în zonă care dau peste cap circulația rutieră în Centrul Capitalei României.
Guvernul a acordat de la bugetul de stat 750 de milioane de lei -150 de milioane de euro – pentru finanțarea lucrărilor de consolidare a planșeului, printr-o ordonanță de urgență.
Sursa foto: Pro TV