Linia ferată București-Giurgiu a fost prima linie din România Modernă înainte de 1877. Linia a funcționat din 1868 fiind cu 6 ani mai tânără decât linia din Dobrogea controlată atunci de otomani, dintre Cernavodă-Constanța din 1860.
Surparea podului de la Grădiștea în 2005, a făcut ca drumul spre Giurgiu să ocolească zona pe la Videle.
Din iunie, se va putea merge cu trenul din Gara de Nord sau de la Gara Progresu, spre Giurgiu. Pe noul tronson Grădiștea-Comana, se va putea merge cu maxim 120 km la oră pe restul tronsoanelor cu circa 100 km la oră dar vor mai fi restricții, anunță CFR.
De la București Nord la Giurgiu se vor face circa 130 minute pe cei 70 km ai liniei iar de la Progresu la Giurgiu, circa 80 minute., Rangul trenurilor va fi Regio,
Trenurile de Salonic și Istanbul vor continua să opereze pe la Videle, cu un ocol de 50 km. La Daia, se mai fac încă lucrări la terasamente, de aceea vor mai fi restricții.
Linia București Giurgiu mergea inițial la inaugurare până la Filaret, unde astăzi este o autogară în sediul Gării Vechi.
Sursa foto: Pixa Bay