F16 este un tip de avion american destul de pretențios afirmă experții în aviație. Este foarte operabil în aer, are superioritate de zbor, de foc, numai că aterizarea și decolarea trebuie să aibă loc pe teren curățat și fără pericol de defecțiune a motorului.
Principala cauză este legată de priza de aer a avionului care este foarte jos și poate aspira frunze, zgură care pot strica motorul și pot cauza prăbușirea în timpul zborului.
Un F16 aterizează pe portavion sau pe piste curățate bine din beton. De aceea, trimiterea lor în Ucraina poate fi una contraproductivă în cazul în care avioanele trebuie să aterizeze în teatrele de operații.
F16 trebuie ținute în hangare climatizate. Un MiG 21 Lancer sovietic putea zbura și dacă era ținut afară cu gheață pe el, pentru că dejivrarea se făcea rapid. Un documentar Top 10 Fighting Airplanes al Discovery deși plasa F 16 pe locul 1, locul 2 era al MiG 21 Lancer.
Pilotul care a caracterizat aparatul de zbor de fabricație sovietică a făcut parte din Forțele Aeriene Române.
În Afghanistan, în Irak, avioanele americane foloseau aerodromuri din state prietene, ferite de probleme. Ori, dacă NATO ar dota cu avioane armata Ucrainei, ar însemna un gest de agresiune la adresa Rusiei, dar NATO nu vrea război cu Ucraina.
În plus, armamentul NATO din Ucraina trebuie folosit exclusiv în scop de apărare. Totuși, recentul atac cu drone HIMARS al Ucrainei asupra pozițiilor ruse din Mariupol a fost dejucat de apărarea rusă.
Sursa foto: Facebook