Mediul on-line este în general liber iar accesul pe marile platforme este restricționat doar de filtrele de securitate ale dispozitivelor inteligente.
Comisia Europeană a făcut apel la administratorii marilor platforme on-line să își modereze conținuturile conform unui comunicat oficial al executivului european.
Astfel Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twittter, Wikipedia, YouTube şi Zalando „vor trebui să se conformeze, în termen de patru luni, tuturor noilor obligaţii care le revin în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale. Scopul urmărit este acela de a conferi un rol mai pregnant utilizatorilor online şi de a-i proteja, inclusiv pe minori, prin faptul că regulamentul impune serviciilor desemnate obligaţia de a evalua şi a atenua riscurile sistemice la care sunt expuse, precum şi de a pune la dispoziţie instrumente solide de moderare a conţinutului”, scrie Agerpres.
La capitolul motoare de căutare, au fost desemnate Google Search și Bing.
Sursa foto: DC News