La 9 decembrie 1965, tronsolul electrificat Brașov-Predeal era primul tronson feroviar de acest tip din România. Prractic. de 58 de ani, au început să circule locomotive electrice în România, produse sub licență suedeză. Căile ferate au devenit proprietatea statului român în 1889, un secol mai târziu, în România existând 13 000 km cale ferată.
În 2023, România are sub 10 000 km cale ferată și locomotive electrice sau Diesel electrice de peste 40 de ani vechime, iar principalele producătoare ElectroPutere, IMGB nu mai produc.
Ultimele achiziții de trenuri noi au fost pe la mijlocul anilor 90, faimoaele Săgeți Albastre cum li se spunea automotoarelor Siemens.
Softronic Craiova a produs trei rame electrice care iarna circulă de la Craiova la Brașov iar vara de la Craiova la Mare, ambele via București Nord.
Recent, pe ruta Constanța București s-a mers în probe cu o ramă poloneză care va urma să reprezinte un număr de rame electrice achiziționate pentru a moderniza căile ferate ale României.
Sursa foto: CFR Istorie și Cotidian