La 18 martie 1906, Traian Vuia reușea la Montesson, lângă Paris să zboare cu un aparat de concepție proprie care putea decola și putea ateriza prin mijloace proprii de bord. Succesul lui Traian Vuia nu a fost înregistrat oficial, dar el rămâne în analele aviației române.
Traian Vuia s-a născut în Banat, controlat atunci de Austro-Ungaria, la 17 august 1872 și a murit la București, la 3 1950. Deși a făcut studii de Drept, Traian Vuia a fost pasionat și autodidact în materie de inginerie.
După momentul 1906, Traian Vuia s-a dedicat luptei naționale pentru unirea Banatului și Transilvaniei, s-a dedicat proiectării de infrastructuri inginerești, dar tocmai autoritățile comuniste de după 1944 i-au acordat o atenție mai importantă, în construcții din beton și alte tipuri de proiecte.
Din păcate, Traian Vuia nu a putut la fel ca și Aurel Vlaicu să progreseze în construcția de avioane pentru România. Numai Henri Coandă a reușit să inventeze și să inoveze în domeniul motoarelor cu reacție.
Traian Vuia a reușit să ridice aparatul de zbor la înălțimea de 1,5 m și să ruleze în zbor circa 250 m. Când azi afli că avionul te duce în vacanță cu 500 km/h și la o altitudine de peste 10 000 m, să te gândești că un român a realizat primul zbor din lume.