Seara trecută niciun oficial județean sau local de la Galați nu a venit la Gara din Galați. Nici măcar un director de regională sau consilier județean. Singurul om politic local prezent la fața locului a fost deputatul AUR de Galați doctorul Sorin Muncaciu care a și oferit într-o postare live pe Facebook detalii de la fața locului pe care le-a aflat de la autoritățile care au încercat salvarea răniților și salvarea șefei de tren care din păcate a decedat la spital. Doctorul Sorin Muncaciu a lucrat ani de zile ca medic în SUA, ca ortoped.
Martorii au declarat că mecanicul nu a putut controla locomotiva deoarece „graduatorul locomotivei” a rămas blocat pe „Avans”, deci nu a putut fi deblocat și nu s-a putut face frânarea. Locomotiva ar fi parcurs cei 500 m de la Revizie unde se semnează documentele de traseu și se verifică starea locomotivei și a mecanicului, până la punctul de cuplare cu o viteză nefirească, acul vitezei fiind blocat la 75 km/h.
Situația nu este însă deloc de lăudat în Regionala CFR Galați. De exemplu, această regională are în subordine podul feroviar de pe raza localității Târgu Ocna Galați. Ziarul de Iași a publicat imagini cu acest pod care este ținut mai pe românește cu proptele de lemn.
Sursa citată arată că pentru CN CFR, nu există infrastructură deficitară pe raza Regionalei.