Circa 200 000 oameni, echivalentul populației unui județ ca Mehedinți sau Tulcea lucrează în industria auto, industrie care este axată pe motoare cu ardere internă.
Decizia ca din 2035 să nu se mai fabrice motoare de acest tip face ca Renault sau Ford care operează pe piața românească să ia în calcul restrângerea dacă nu chiar renunțarea la facilitățile de producție pentru că ar putea produce motoare electrice și mașini electrice mult mai ieftin în alte zone. Renault o poate face în Asia sau Africa iar Ford Craiova, preluată de turci ar putea opta pentru facilități de producție în Turcia.
Așadar, arată Digi 24, consultând experți de sprecialitate, România ar putea avea un dezastru economic pentru că producția auto a fost prezentată drept un etalon, statul a promis investiții pentru acești investitori care la un moment dat pot pleca.
Statul trebuie să se gândească rapid cum ar putea atrage producători de mașini electrice aici, iar asta trebuie să se facă în aproape 12 ani de acum încolo, ceea ce nu e prea mult la scara unei reproiectări industriale. Câțiva ani buni ar dura negocierile, alți ani investițiile și poate în cel mai fericit caz în 2032 s-ar începe producția test.
Sursa: Playtech.ro