CFR Rapid a luat naștere la Atelierele Grivița în 1923. Culoarea vișinie era una specifică lucrătorilor feroviari, mai ales la husele pentru banchetele din trenuri. De aceea, femeia care s-a oferit să croiască primele echipamente ale viitorului Rapid, a ales vișiniul. Unde mai pui că Grivița și Giulești erau mereu învăluite de fumul locomotivelor cu aburi, așa că altă culoare greu rezista mediului nu tocmai prietenos.
Ușor, ușor, piatră pe piatră, Rapidul s-a construit. Nu a fost ușor, primul titlu fiind cucerit abia în 1967. Alte două titluri vor mai fi cucerite, alături de13 Cupe ale României.
Rapidul a fost cântat de Florian Pittiș și Victor Socaciu a avut staruri precum celebrul Rică Răducanu, singurul portar prins în off-side,
Rapidul a căzut, a renăscut, iar azi a revenit în Liga 1. Ce bine ar fi sunat un titlu sau o cupă la An Centenar, dar asta e, Istoria și oamenii au uneori drumuri diferite.
În acest an, o locomotivă CFR colantată în vișiniu a colindat țara, amintind de Rapid, Mi-am amintit poveștile Rapidului, răsfoind „Glasul roților de tren” a marelui Ioan Chirilă. Chiar și azi, de fiecare dată când trenul dinspre Craiova mă aduce în București și trec pe sub Podul Grant, îmi amintesc de Potcoava Giuleștiului….
Sunt craiovean și țin cu FCU Craiova 1948, dar până să ajungă juveții mei în A, în 1964, oltenii țineau cu Rapid, Nu de puține orim se scanda în tribune: „Știința și Rapid, totdeauna s-au iubit”.
La Mulți Ani Rapid!
Sursa foto: Rapid