După deschiderea liniei ferate Giurgiu-București cu plecare din Filaret cu câțiva ani mai devreme, la 25 septembrie 1872, Bucureștiul avea prima mare gară, care trebuia să lege capitala de Turnu Severin, Craiova, Ploiești, Piteși dar și de Iași, Galați, Roman.
Gara de Nord, numită și Târgoviștei avea să devină principala poartă feroviară a României. Urma să aibă salon regal, linii suficiente, fiind construită pe un teren care aparținuse lui Dinicu Golescu. În actuala zonă a Ministerului Transporturilor aveau să apară până la Basarab, atelierele CFR, numite după 1878, Grivița.
Ulterior, lângă Gara de Nord avea să fie realizat și Spitalul Militar în locația unde este și astăzi. Gara de Nord are poveștile ei, a fost scenă de bătălii, de bombardamente, dar și scena pe care, măcar o dată în viață, ne-am aflat între două trenuri.
Sursa foto: Club Feroviar